زندگینامه میاموتو موساشی

مترجم : مصطفی پروار

سال 1584 ، کودکی متولد میشود ، کسی چه میدانست این کودک روزی به اسطوره شمشیر زنی تبدیل میشود . در سن 13 سالگی مبارزه برای زنده ماندن را تجربه میکند. بعد از مدتی او چنان نیرومند میشود که کسی را یارای مقاومت در برابر او نیست ! او کسی نیست جزء ، میاموتو موساشی افسانه ایی، موساشی زندگی پر فراز و نشیبی داشته است ،

19می ،1584-1645 . همچنین به نام هایی همچون : شینمن تاکزو ، میاموتو بننوساکه ، و یا به نام بودایی خود ، نیتن دوراکا شناخته میشود ، او همچنین یک شمشیرزن ژاپنی و یک رونین نیز بود. موساشی به راحتی شناخته می شود ، زیرا مبارزات متعددی در سن جوانی خویش انجام داده که همه هیوهو این مبارزات با پیروزی و موفقیت همراه بوده است. او بنیانگذار سبک شمشیرزنی معروف گورین نو پنج حلقه است و نویسنده کتاب معروف استراتژی »کنیتن ریو یا نیتن ایچی ریو شو ( است . 21 اصل توصیه شده توسط میاموتو موساشی : 1- من هرگز خلاف اصول اخلاقی سنتی عمل نمی کنم. 2- من علاقه ی شدیدی نسبت به کسی یا چیزی ندارم. 3- من هرگز تلاش نمی کنم تا لحظه ایی راحتی و آسایش را بدست بیاورم. 4- من کمی به خودم ، ولی بیشتر به مردم فکر می کنم. 5- من کاملا از عطش برای زندگی خالی هستم . 6- من هرگز از آنچه انجام داده ام ، متاسف نیستم. 7- من هرگز به موفقیت دیگران حسادت نمیکنم ، یا این موفقیت را به حساب بدشانسی خویش نمیدانم 8- من هرگز در فراق کسی یا چیزی غمگین نمی شوم. 9- من هرگز خودم یا دیگران را سرزنش نمی کنم ، هرگز در مورد خودم و دیگران شکایت نمی کنم 10- من هرگز رویای افتادن در عشق یک زن را در سر نمی پرورانم. 11- دوست داشتن و تنفر ، من هیچکدام را ندارم . 12- هر چیزی که ممکن است خانه سکونت من باشد ، در استفاده از آن اعتراضی نمی کنم. 13- من هرگز به غذایی لذیذ و خوش طعم برای خودم علاقمند نیستم. 14- من هرگز اشیای عتیقه یا کمیاب در اختیار ندارم. 15- عمل نکردن به اعتقادات مرسوم . 16- من سلیقه ایی در وسایل ندارم ، به جز شمشیر و سلاح های دیگر. 17- من هرگز از مرگ در راه عدالت ترس ندارم . 18- من هرگز آرزو نمیکنم که املاکی داشتم باشم تا در سن پیری راحت زندگی کنم . 19- من خدایان و مجسمه های بودا را می پرستم ، اما هرگز به کمک آنها فکر نمیکنم. 20 - شما ممکن است بدن خود را رها کنید اما باید از شرف و آبروی خود دفاع کنید .21- هرگز حتی برای لحظه ایی قلب و روح من از شمشیرزنی جدا نمی شود


خرید و دانلود زندگینامه میاموتو موساشی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.