Cost Analysis and Estimating: Tools and Techniques

H. D. Vinod, Parantap Basu (auth.), Willis R. Greer Jr., Daniel A. Nussbaum (eds.)


خرید و دانلود Cost Analysis and Estimating: Tools and Techniques

Global Change: Mankind-Marine Environment Interactions: Proceedings of the 13th French-Japanese Oceanography Symposium

E. Hasegawa, T. Saito, T. Kaga, T. Suzuki (auth.), Hubert-Jean Ceccaldi, Ivan Dekeyser, Mathias Girault, Georges Stora (eds.)


خرید و دانلود Global Change: Mankind-Marine Environment Interactions: Proceedings of the 13th French-Japanese Oceanography Symposium

درس پژوهی درس 13 تاریخ هشتم؛

 

عنوان پژوهش : بهبود آموزش و یادگیری درس تاریخ با روش ایفای نقش

ماده درسی: تاریخ ( درس 13 )

موضوع : غزنویان - سلجوقیان – خوارزمشاهیان

پایه : هشتم متوسطه اول

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات:64

 

 

 

 

 

چکیده :

پژوهش حاضر با عنوان « بهبود آموزش و یادگیری درس تاریخ به روش ایفای نقش » و با هدف چگونه و با چه روشهایی درس تاریخ را به دانش آموزان بفهمانیم که سبب تقویت یادگیری در آنان شده و مطالب را از حافظه محوری به سمت و سوی مهارتی و عملی سوق دهد، به صورت کیفی و از نوع درس پژوهی انجام گردید.

پژوهش بصورت گروهی و با مشارکت 5 نفر از همکاران مدرسه شاهد به اجرا در آمد و از آنجا که آموزش تاریخ به شیوه صحیح ، زیربنای تمامی رشته¬های دیگر بوده و باعث تقویت هویت ملی و دینی گردیده وجوانان را برای خدمت به وطن خویش ترغیب می نماید، درس مهمی بوده و در تمامی سالهای تدریس درسی بوده که دانش آموزان و دبیران انگیزه کافی برای یادگیری و تدریس آن نداشته اند. لذا با توجه به تغییر و تحول در وزارت آموزش و پرورش برآن شدیم تا با طرحی جدید و با هم¬فکری و مشارکت همکاران بتوانیم از طریق درس پژوهی مطالب و محتوای کتاب را آسانتر و جذاب¬تر و با نشاط¬ به دانش آموزان بیاموزیم.

پس ازنشست هایی که گروه باهم داشتیم طرح درس و اجرای تدریس اول انجام شد که بخاطر مشکلاتی که داشت تدریس مجدد انجام گرفت. با پیش بینی تغییر در روش تدریس (ایفای نقش و...) توانستیم مشکلات و چالش های اولیه را اصلاح نماییم. قصد ما از تغییر روش تدریس، عمق بخشی به فرایند یادگیری درس تاریخ، ایجاد فضایی شاد برای دانش¬آموزان، اصلاح الگوی تدریس و ایجاد انگیزه و علاقه برای یادگیری درس تاریخ در دانش¬آموزان بوده است.

واژگان کلیدی: ایفای نقش، یادگیری، جذاب، انگیزه،

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

گام اول1

مقدمه :1

توصیف چالش های موجود و تعیین وضعیت مطلوب1

پیشینه تحقیق :2

تعیین ضرورت :2

اهداف پژوهش3

هدف کلی:3

اهداف جزیی:3

سوالات پژوهش :3

ویژگیهای دانش آموزان در وضعیت موجود3

ویژگیهای دانش آموزان در وضعیت مطلوب4

گام دوم5

تدریس اول5

پیش بینی نحوه اجرای الگوی پیشنهادی5

راهکارهای گروه برای مواجه با چالش ها و مشکلات تدریس درس مورد نظر5

پیش بینی زمان بندی نحوه اجرا6

پیشبینی نحوه انجام تقسیم کار میان اعضای گروه6

پیشبینی ابزار وامکانات گروه:6

راهکارهای گروه برای مواجه با چالش ها و مشکلات تدریس درس مورد نظر7

پیشبینی کیفیت برنامه ریزی7

گام سوم8

گزارش مختصری از اجرای اول8

تحلیل دادههای حاصل از تدریس اول8

گام چهارم11

نقد و ارزیابی طرح درس و تدریس اول11

نظر نهایی گروه در باره نحوه اجرا و طرح درس11

پاسخ به سوالات پژوهشی12

گام پنجم13

اجرا و باز اندیشی مرحله اول:13

گام ششم14

زمان‏بندی اجرای تدریس دوم14

گزارش مختصری از مرحله دوم تدریس14

تحلیل دادههای حاصل از تدریس دوم15

نظر نهایی گروه در مورد نحوه اجراء و طرح درس دوم17

پاسخ به سوالات پژوهشی17

گام هفتم19

اجراء باز اندیشی دوم19

نتایج ویافته های پژوهشی:19

نتیجه نهایی پژوهش19

بیان محدودیتهای درس پژوهی22

پاسخ به سوالات پژوهشی22

پیشنهادات23

فهرست منابع و ماخذ24

گام هشتم25

پیوستها25

پیوست 1 : طرح درس مرحله اول تدریس25

پیوست 2 : طرح درس مرحله دوم تدریس27

پیوست 3 : سناریوی تدریس اول29

پیوست 4 : سناریوی تدریس دوم40

پیوست 5 : صورتجلسات و تصاویر مربوطه51

پیوست 6 : پرسشنامه ها55

پیوست 7 : شعر مازندرانی56


خرید و دانلود درس پژوهی درس 13 تاریخ هشتم؛