تحلیل محتوای کتاب های درسی مطالعات اجتماعی سوم، چهارم، پنجم و ششم دوره ابتدایی بر اساس مولفه الگوی مصرف در سال تحصیلی 94-95
فرمت فایل: پی دی اف
تعداد صفحات:8
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیل سازه الگوی مصرف و مولفه های آن در محتوای کتاب های درسی مطلاعات اجتماعی دوره ی ابتدایی می باشد. و سوال اصلی این پژوهش این است که محتوای کتابهای درسی مطالعات اجتماعی تا چه میزان به سازه الگو مصرف و مولفه های آن توجه کرده است؟ روش تحقیق از نوع تحلیل محتواست و جامعه آماری این پژوهش مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی می باشد. یافته ها و نتایج تحقیق نشان می دهد که از بین کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی، بیشترین توجه به این مولفه در مطالعات سوم و کمترین توجه به این مولفه در مطالعات چهارم مشهود است.