پایان نامه ارشد بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی مورد مطالعه بانک پارسیان

چکیده
بازارگرایی قلب تپنده مدیریت و استراتژی بازاریابی مدرن است و کسب و کاری که
بازارگراییاش را افزایش دهد، عملکرد بازارش را بهبود خواهد بخشید . بازارگرایی، فرهنگی
سازمانی است که با حداکثر کارا یی و اثربخشی، رفتارهای لازم جهت خلق ارزش برتر برای
مشتریان و در نتیجه عم لکرد برتر مستمر برای کسب و کار فراهم می کند . بازارگرایی نه تنها
برای خارج از سازمان، بلکه در داخل سازمان و نه تنها در بازارهای داخلی یک کشور و بلکه در
بازارهای بین المللی و جهانی هم مورد توجه است
در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی در بانک
پارسیان پرداخته شود . این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی - پیمایشی
است. جهت آزمون فرضیه های تحقیق و بدست آوردن نتایج از نرم افزار لیزرل و آزمون تحلی ل
مسیر استفاده شده است.
نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که بازاریابی داخلی به طور مثبتی بر
تعهد سازمانی تاثیر دارد . تعهد سازمانی به طور مثبتی بر رفتار شهروندی سازمانی و بازارگرایی
تاثیر دارد. همچنین رفتار شهروندی سازمانی به طور مثبتی بر بازارگرایی تاثیر دارد.
کلیدواژه: بازارگرایی، تعهد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی، بازاریابی داخلی.

مقدمه
مفهوم بازاریابی که در مقابل رویکردهای فروش و تولید قرار دارد، پارادایم اغلب و اساس بازاریابی مدرن را
تشکیل می دهد و به هماهنگی همه فعالیت ها و بخش های سازمان در جهت شناخت و تأمین
نیازهای مشتریان به منظور افزایش سودآوری تأکید دارد. در مفهوم جدید بازاریابی، بازارگرایی به
فرایندها و فعالیت های مربوط به پیاده کردن مفهوم بازاریابی می پردازد. علی الاصول سازمانهای بازارگرا
می توانند با پیش بینی بهتر تغییرات محیطی و نشان دادن واکنش به آن به عملکرد بهتری از سایر رقبا
دست یابند.
در این پژوهش، محقق بدنبال بررسی رابطه بین بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی
و بازارگرایی در بین کارکنان بانک پارسیان شهر تهران است که در فصل اول به کلیات طرح اشاره شده
است. در این فصل بیان مساله تحقیق، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف و فرضیه های تحقیق، قلمرو
تحقیق و واژه های تحقیق ارائه شده است.

 

فرمت پایان نامه pdf

تعداد صفحات 171

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
1-1 ) بیان مساله 
2-1 ) ضرورت و اهمیت مساله
3-1 ) اهداف تحقیق
4-1 ) فرضیات تحقیق
5-1 ) قلمرو تحقیق
1-5-1 ) قلمرو موضوعی
2-5-1 ) قلمرو مکانی 
3-5-1 ) قلمرو زمانی
6-1 ) تعریف واژگان
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
1-2 ) بازاریابی داخلی
1-1-2 ) دیدگاههای تاریخی بازاریابی داخلی
2-1-2 ) تعریف بازاریابی داخلی
3-1-2 ) تفسیر مفهوم بازاریابی داخلی.
4-1-2 ) اصول اساسی بازاریابی داخلی.
5-1-2 ) عناصر آمیخته بازاریابی داخلی
1-5-1-2 ) رسالت سازمان...
2-5-1-2 ) بهبود و توسعه کارکنان.
3-5-1-2 ) پاداش
6-1-2 ) مراحل ایجاد و تکامل بازاریابی داخلی
7-1-2 ) تکنیکهای بازاریابی داخلی.
8-1-2 ) مدل بازاریابی داخلی.
9-1-2 ) ایفاگران نقش در بازاریابی داخلی....
1-9-1-2 ) مدیریت....
2-9-1-2 ) مدیریت منابع انسانی..
3-9-1-2 ) کارکنان.....
2-2 ) تعهد سازمانی.
1-2-2 ) مفهوم و تعریف تعهد سازمانی...
2-2-2 ) انواع تعهدسازمانی...........
3-2-2 ) عوامل موثر بر تعهد سازمانی.
1-3-2-2 ) مشخصه های فردی..........
2-3-2-2 ) مشخصه های سازمانی........................................................................................................................................... 38
4-2-2 ) ضرورت توجه به تعهد سازمانی................................................................................................................................. 40
3-2 ) رفتار شهروندی سازمانی.................................................................................................................................................. 41
1-3-2 ) مفهوم و تعریف رفتار شهروندی سازمانی............................................................................................................... 41
2-3-2 ) ابعاد رفتار شهروندی سازمانی................................................................................................................................... 42
3-3-2 ) پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی......................................................................................................................... 44
4-2 ) بازارگرایی............................................................................................................................................................................ 46
1-4-2 ) تعریف بازارگرایی.......................................................................................................................................................... 46
2-4-2 ) انواع رفتارهای بازارگرایی........................................................................................................................................... 47
3-4-2 ) ویژگیهای سازمان های بازارگرا................................................................................................................................. 49
4-4-2 ) دیدگاههای بازارگرایی معاصر.................................................................................................................................... 50
1-4-4-2 ) دیدگاه تصمیم گیری شاپیرو .................................................................................................................................. 51
2-4-4-2 ) دیدگاه هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی..................................................................................................... 52
3-4-4-2 ) دیدگاه رفتاری مبتنی بر فرهنگ نرور و اسلاتر............................................................................................... 54
4-4-4-2 ) دیدگاه بازاریابی استراتژیک روکرت.................................................................................................................... 55
4-4-4-2 ) دیدگاه مشتری گرایی دیشپند و همکاران......................................................................................................... 55
5-2 ) پیشینه تحقیق ................................................................................................................................................................ 57
1-5-2 ) مطالعات انجام شده داخلی ..................................................................................................................................... 57
2-5-2 ) مطالعات انجام شده خارجی...................................................................................................................................... 59
6-2 ) معرفی بانک پارسیان........................................................................................................................................................ 62
1-6-2 ) تاریخچه بانک................................................................................................................................................................ 62
2-6-2 ) بیانیه ماموریت بانک پارسیان.................................................................................................................................... 62
3-6-2 ) چشم انداز بانک پارسیان............................................................................................................................................ 63
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه.............................................................................................................................................................................................. 64
1-3 ) روش تحقیق....................................................................................................................................................................... 64
2-3 ) جامعه آماری ...................................................................................................................................................................... 65
3-3 ) حجم نمونه ......................................................................................................................................................................... 66
4-3 ) روش نمونه گیری.............................................................................................................................................................. 67
5-3 ) ابزار تحقیق......................................................................................................................................................................... 67
6-3 ) روائی و پایائی تحقیق....................................................................................................................................................... 69
1-6-3 ) روائی پرسشنامه............................................................................................................................................................ 69
2-6-3 ) پایائی پرسشنامه........................................................................................................................................................... 69
7-3 ) روش گردآوری داده ها .................................................................................................................................................... 71
9-3 ) روش های آماری مورد استفاده .................................................................................................................................... 73
1-9-3 ) تحلیل عاملی تاییدی.................................................................................................................................................. 73
2-9-3 ) تحلیل مسیر.................................................................................................................................................................. 74
خلاصه............................................................................................................................................................................................. 75
فصل چهارم: آزمون فرضیه ها
مقدمه.............................................................................................................................................................................................. 76
1-4 ) توصیف داده های جمعیت شناختی............................................................................................................................. 77
1) جنسیت........................................................................................................................................................................ 77 -1-4
2-1-4 ) وضعیت تاهل................................................................................................................................................................. 78
3-1-4 ) سن.................................................................................................................................................................................. 79
4-1-4 ) تحصیلات...................................................................................................................................................................... 80
5-1-4 ) سابقه کار در بانک پارسیان...................................................................................................................................... 81
2-4 ) بررسی وضعیت سوالات و متغیرهای تحقیق............................................................................................................. 82
3-4 ) آزمون فرضیات تحقیق.................................................................................................................................................... 84
1-3-4 ) تحلیل عاملی تاییدی.............
2-3-4 ) بررسی رابطه بین متغیرهای تحقیق و آزمون فرضیه ها.....
3-3-4 ) نتایج نیکوئی برازش مدل................
4-4 ) بررسی نقش متغیرهای جمعیت شناختی در متغیرهای تحقیق......
خلاصه........
فصل پنجم: خلاصه تحقیق و نتیجه گیری
مقدمه...........
1-5 ) خلاصه تحقیق.........
2-5 ) تحلیل یافته های پژوهش.........
3-5 ) ارائه راهکارها و پیشنهادها........
4-5 ) محدودیت های تحقیق...........
5-5 ) پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده.......


خرید و دانلود پایان نامه ارشد بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی مورد مطالعه بانک پارسیان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.