چکیده
طراحی و پیاده سازی مدل مفهومی مدیریت دانش که مبتنی بر کارت امتیازی متوازن و تئوری بازی با
همکاری باشد به عنوان علمی ترکیبی که از مدیریت دانش شروع شده است و پس از آن با استفاده از کارت
امتیازی متوازن ) BSC ( چهار چوبی برای آن تعریف شده است سپس با استفاده از تئوری بازیها و ارزش
گذاری شاپلی به آن وزن داده شده است.
مدیریت دانش برمبنای ) BSC ( که وزن دهی آن با توزیع پواسون و معیارهای تصمیم گیری و ارزش گذاری
شاپلی باشد به عنوان علمی جدید و البته حیاتی مورد توجه مدیران در سازمانها و کارخانجات قرار گرفته
شده است. در ابتدای پایان نامه در فصول اول و دوم و سوم تعریف جامعی از مدیریت دانش، کارت امتیازی
متوازن و تئوری بازی ها ارائه کرده ایم، درفصول چهارم وپنجم مدیریت دانش را با استفاده از تئوری تصمیم
گیری سلسله مراتبی AHP و توزیع پواسون و ارزش گذاری شاپلی تجزیه و تحلیل کرده ایم. سپس با
استفاده از پرسشنامه خبره و به کمک مقایسه زوجی معیارهای اصلی به تعیین اولویت هریک ازمعیارهای
اصلی پرداخته شده است.در انتهای این پایان نامه مطالعه موردی بر روی شرکت های مناطق نفت خیز
جنوب صورت گرفته است که رتبه بندی این شرکت ها با استفاده از روش های توزیع پواسون و معیارهای
تصمیم گیری AHP و ANP و ارزش گذاری شاپلی بدست آمده است.
کلمات کلیدی : مدیریت دانش، کارت امتیازی متوازن، تئوری بازی با همکاری، ارزش گذاری شاپلی، توزیع
پواسون.
تشریح و بیان مسأله
دانش و آگاهی به عنوان یک ادعای سازمانی مورد توجه قرار دارد ، و بنابراین مدیریت مؤثر آن
یک جزء مهم برای حمایت و پشتیبانی از برتری رقابتی در سازمان می باشد. افزایش تعداد شرکت هایی
که شروع به بکارگیری مدیریت دانش در فعالیتها و انجام سرمایه گذاری های اصولی برای توسعه
KMS نموده اند برای توانمندسازی مؤثر مدیران جهت تحقق فعالیت های مدیریت دانش لازم است .
امروزه شرکت ها باید خودشان را آماده پذیرش بسیار موفقیت آمیز KMS و مواجهه با مشکلات ایجاد
شده بواسطه این فعالیتها به طور مستقیم ، نمایند. KMS یک ( IS سیستم اطلاعات ( همه منظوره
نیست ، اما به نسبت سیستمی است که قادر به حفظ الگوها و طرحهای به کار بردن های دانش و سپس
رسمی نمودن آنها می باشد . موفقیت KMS ناشی از به کاربردن تمام روشهایی که کاربران در حین
کاری که به سیستم اجازه رقابت مناسب با روشهای کاری کاربران آن را می دهد ، می باشد KMS نیاز
به فراهم سازی دانش اطلاعات متناسب جهت برآورد نمودن نیازهای کاری کاربر به طور مطلوب و
بهینه، دارد . بنابراین ، برای یک KMS متناسب با هدف مدیریت دانش ، نباید تنها KMS برای
برآورد نمودن نیازهای کاری کاربران طراحی شده باشد بلکه همچنان قابل رقابت با روش کاری کاربر
باشد . یک KMS که به خوبی طراحی شده باشد می تواند تلاش سازمان را برای اداره نمودن و
کارآمدسازی دانش تسهیل نماید و مزایای حاصل از مدیریت دانش را افزایش می دهد علیرغم وجود
مزایای بالقوه یک KMS مؤثر و کارا ، بسیاری از شرکت ها در رابطه با سرمایه گذاریاشان بر KMS با
شکست هم مواجه گشته اند چون سیستم عملاً توسط کارکنانشان برای فعالیتهای علمی اشان به کار
فرمت پایان نامه pdf
تعداد صفحات 180
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول : کلیات تحقیق
1 1 مقدمه
تشریح و بیان مسأله
1 2 1 کارت امتیازی مالی
2 2 1 کارت امتیازی مشتری
3 2 1 کارت امتیازی فرایندهایداخلی
4 2 1 کارت امتیازی دانش، رشد و یادگیری
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
فرضیات فرعی
قلمرو پژوهش
دوره زمانی پژوهش
مکان پژوهش
نمونه آماری پژوهش
روش شناسی پژوهش
روش آماری استفاده شده برای تجزیه و تحلیل اطلاعات
روش گردآوری اطلاعات
ساختار پژوهش
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه
تعاریف ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد
ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد
دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد
مدیریت دانش
تاریخچه مدیریت دانش
اهمیت دانش
دانش
داده ها
اطلاعات
فراداده )علم
دانش
فهم )ادراک(
تعریف دانش
انواع دانش
دانش ضمنی
تعاریف مختلف مدیریت دانش
مزایای مدیریت دانش
اهداف مدیریت دانش
فنون فراهم آوردن دانش
مفهوم مدیریت دانش
دلایل پیدایش مدیریت دانش
5 کارت امتیازی متوازن
انقلاب استراتژیک
ولد کارت امتیازی متوازن
3 کارت امتیازی متوازن
4 مزایا و نقاط قوت
کارت امتیازی متوازن
نقدکارت امتیازی متوازن
ارزیابی مدیریت دانش با کارت امتیازی متوازن
ارتباط وجوه کارت امتیازی متوازن با مدیریت دانش
ارزیابی مدیریت دانش با روش کارت امتیازی متوازن
– 7 2 AHP تکنیکی نوین برای تصمیم گیری گروهی
...
...
...